Føde-fredag - et kejsersnit der ikke var forløsende

Uge to på barsel og anmeldelse af Thule sleek duo vogn

| Reklame | Den gang vi fandt ud af at jeg rugede på Kalle, havde vi snakken om, hvorvidt vi skulle have en tvillingevogn. Vi var enige, det skulle vi ikke – Villy gad stort set aldrig sin klapvogn når vi var på tur, og hvis vi havde brug for at kunne køre begge børn, havde vi både vores klapvogn, samt en helt klassisk barnevogn. Kort tid efter, stoppede Villy med at sove lur i barnevognen, og så var vi helt sikre – vi skulle ikke have en tvillingevogn. Da jeg så blev kontaktet af Momsters CEO, der spurgte om vi ville teste en Thule sleek duo vogn, var vi alligevel ikke i tvivl..

… og heldigvis for det!

Vi var lidt spændte på hvor meget vi ville få den brugt, men hold nu magle! Jeg ved på nuværende tidspunkt, hvor vi har haft den i en måned, ikke hvad vi – jeg – skulle have gjort uden!
Læs mere længere nede! Jeg lover en fyldig gennemgang!

Barsels uge 2

Anden uge i min barsel, bød på to lange ture med min mor, mandag og tirsdag. Frem og tilbage i bil og i indkøbscentret, og sågar et lille visit på et hospital. Her havde vi vores Thule vogn med, og den gør det altså mere overskueligt. Det er mere overskueligt at skulle smække den ind og ud af bagagerummet på bilen, end det er med vores store lokum af en Emmaljunga. Bevares, jeg er ret pjattet med Emmaljunga, og Thule har bestemt sine ubekvemmeligheder, men altså. Lille og handy, det ER den bare.

thule sleek

Se fx hvor lidt den fylder – den kan lige smutte mellem to biler!

Tirsdag var vi på legepladsen efter vuggestue og spiste pizza sammen med nogen fra mødregruppen. Isærhed en fab dag!

Onsdag var vi ude på Østerbro og aflevere bilen til service, og vi gik hjem i solskinnet. Jeg troede virkelig at det var blevet trøje-vejr, men måtte afmontere min kæmpe strik, til fordel for bare arme!
Bagefter lavede jeg plakater til ZorollasVerden, inkl Kalles, så han nu også har en.

thule sleek birth poster

Vi havde også besøg af min veninde, og var i gården og plukke æbler. Det var næsten som at bo på landet. Næsten, altså!

thule sleek

Torsdag sov Kalle en seriøs lur i barnevognen, vi fik hentet bilen, og ordnet en masse derhjemme – og sluttede dagen af i mødregruppen, hvor vi hyggede hele eftermiddagen. Villy var pænt utilfreds med at skulle hjem fra vuggestue, lige som de skulle på legepladsen, men jeg drønede ham op i Thule, og så brokkede han sig ellers hele vejen:

du bliver nødt til at køre mig over til vuggestuens legeplads

Sagt med hans mest bedende stemme. Børn altså!

Fredag chillede vi bare.

thule sleek momster

Og nu, til det jeg lovede fra starten – en gennemgang af Thule vognen!

Klapvogn – barnevogn – søskendevogn

Tre i en. Det er ret smart. Og faktisk har den fire udformninger, da klapvognen kan vende begge veje.

Vi modtog vognen derhjemme en dag i starten af august, og Villy var fra starten ret glad for den. Den kom på rigtig mange ture i vores ferie i løbet af august, og har gjort det muligt for mig, at have begge børn med på tur selv. Det er ret praktisk altid at have styr på Villy.

thule sleek

Barnevogn og liftkasse

Barnevognskassen alene, er den jeg har brugt mest, efter ferien er slut og barslen rigtig er gået i gang. Kalle og jeg har været på mange små ture, og Kalle virker umiddelbart godt tilfreds med den.
Liftkassen løftes af stellet ved hjælp af knappen i toppen.

Og så er det sikkert meningen, det håber jeg – men det passer simpelthen LIGE præcis med at klapvognssædet kan ligge under liftkassen. Det er mega smart! Så hvis man har brugt vognen til begge børn, læsset den store af og skal videre – ja, så tryller man den lige om til en barnevogn.

Liftkassen er, som på andre kombivogne, ret lille. Jeg forestiller mig at Kalle kan ligge der et par måneder endnu, men ikke meget længere. Lige nu virker han meget glad for den. Den er lille og hyggelig at ligge i, og overlæderet og solskærmen gør, at der kan lukkes ret meget af for lyset. Det er smart!

Liggemålet er 78 cm.

Regnslaget er nemt at smutte på, med åbning ind til barnet, samt åbning, så hånden kan komme ind og løfte kassen af.

Længere nede viser jeg små filmklip fra vognen, hvor man kan se solskærmen og ventilationen i brug – solskærmen kan lynes af på både klapvogns-sæde og liftkassen.

Klapvogn

Klapvognssædet kan vende begge veje, når det er monteret alene på stellet (altså uden liftkassen).  Når man er barn og kører tur med mig, så vender man som udgangspunkt mod mig – du kan læse min holdning til dette her, hvis du har lyst. I hvert fald så længe man går tur herinde i byen.

Sædet er formet efter barnet, og derfor sidder barnet med bøjede ben – uanset om det sidder op eller ligger ned. Det er i min optik upraktisk, da jeg synes man skal kunne ligge fladt når man sover. Men som man også kan se i den test jeg har afleveret til Momster, så er det tilsyneladende sådan de fleste af disse vogne er.

Når sædet vender fremad, kan barnet selv kravle op via fodstøtten på stellet, det er skide smart!

Der er umiddelbart liggemål på knap 90 cm. Selerne kan sidde i tre positioner, og kalechen kan løftes ca 10 op, og dermed kan vognen vokse med barnet. Det er praktisk!

Hvad der er mere upraktisk er, at regnslaget kun kan sættes på, når kalechen er i nederste positur. Derefter kan du trække kalechen lidt op igen. Regnslaget dækker godt!

Andre små funktioner

Vognen er lækker i designet og i farve og stof. Det er en pæn vogn at komme kørende med, og vi har fået flere kommentarer på den – på hvor smart det er, at kunne have begge børn med samtidig.

Det er praktisk at man ikke fylder hele fortovet, så folk skal gå uden om en, eller man skal svinge for at komme forbi diverse ting på gaden.

Jeg synes tyngdepunktet i den er dårligt, den er svær at tippe – især hvis jeg har begge børn i, og man skal over en kantsten. Jeg ved ikke helt hvad “problemet” er, måske er styret ikke vandret nok?

P har ikke problemer, så måske jeg bare er en slapsvans…

Varekurven neden under vognen, kan lukkes af med lynlås, og udvides ved behov. Den kan virkelig rumme meget! Og virker meget holdbar.

Du kan se kurven lukket herunder.

Bremsen er nem at lukke og åbne, det gøres ved at træde på den røde dut, enten på den ene eller anden ende.

Hjulene er hårde, og uden luft. Der er affjedring i stellet ved for- og baghjul. Forhjulene kan låses til fremadvendt position ved at trykke på knappen ovenpå dem, samme knap bruges for at gøre dem svingbare igen. Ret enkelt.

Selen er en fempunktssele, og man kan enten bruge alle fem spænder, eller nøjes med skridt og skulder. Hofte-selerne kan dog kun låses fast, hvis man også låser skulder-selerne fast, og jeg synes faktisk at det er lidt svært at låse. Især hvis barnet sidder lidt uroligt i mens.

Fra den ene version til den anden – til den tredje

Herunder kan du se nogle smukke film, der illustrerer hvordan man skifter mellem de forskellige vogne.

Jeg undskylder på forhånd for dårlig holdning og fjoget fremtoning. Hvad kan jeg sige? Det er nok sådan jeg ser ud! Til gengæld har jeg da taget fin kjole og hårbånd på, så kom ikke her…

Fra dobbeltdækker til barnevogn

Fra klapvogn til dobbeltdækker

I Momster-testen (som du finder her ) sammenligner jeg den med tre andre vogne, hvor denne ligger i den billige ende. Du kan tilkøbe alt muligt tilbehør til den, såsom kopholder og søskendebrædt, og BabySam er eneforhandler i Danmark pt. Den kan købes i forskellige farver, og man kan i princippet designe sin egen vogn.

Det er praktisk at man kan købe den som barnevogn ved første barns fødsel, købe klapvognssædet senere og til sidst bruge den som søskendevogn.

Vognen lanceres i dag og vi har været så glade for at måtte teste den!

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Føde-fredag - et kejsersnit der ikke var forløsende